Planera planera

Jag har agerat projektledare och samordnare de senaste dagarna. Det är mycket som ska ordnas innan juni är slut och semestern börjar om 1,5 v. 

Idag skickade jag ett megalångt mail med allt som behöver bli överlämnat och klart innan jag kan avsluta mitt uppdrag som sekreterare för föräldrakooperativa förskolan. 

Två ska leta upp och skriva ut protokoll som de har skrivit, dessa och mina protokoll ska lämnas till revisorn innan fredag. K och N ska godkänna sista protokollet, H ska kolla så att han har fått webbinloggningen och att min manual funkar, T ska kolla om vi ska betala månadsavgift för juli eller ej (förskott/efterskott?), A ska få nyckeln, T ska ordna en hårddisk/drive som vi kan föra över alla dokument till osv. osv. Hur mycket som helst. 

Har även messat och förberett revisorn och frågat när deras sista dag är så vi vet när protokollen måste vara på plats. Massa lösa trådar som ska knytas ihop. Jag har redan skrivit tre överlämningsdokument som jag laddat upp på vår informationsarea. 

Ja, det var förskolebiten.

Sen var det semestern då. Det blir ovanligt actionladdat i år med flera olika utflykter och övernattningar. Hade fyra idéer om vad vi ska göra under de två veckor vi är i stan och har nu lyckats pussla ihop allt. Det blir en himla massa samtal och sms för att kolla när alla kan. Hoppas att allt faller på plats. Nästa steg är att börja boka campingstugor, låna tält osv. Det tar aldrig slut… ^^

Men det kommer nog att bli roligaste semestern på många år tror jag. Vi har ju (utöver tio dagar hos pappa i Norrbotten) inte gjort så mycket mer än träffa släkten/korta dagsutflykter/träffa de få vänner som är i stan tidigare somrar eftersom vi först var studentfattiga, sen fick vi barn direkt efter studierna och när hon blev stor nog (4 år) så fick vi barn igen och sen blev jag utmattningssjuk för 3,5 år sen. 

Men i år känns det som att vi allihop har ork över till att tälta och åka på några bilturer i Götaland. (Så länge jag får 1-2 vilodagar  i emellan varje tur och det har jag bokat in.)

Vi har iofs varit iväg på några turer, t ex till campingen i Kinnekulle och traskat runt i området när barnen var ett år (båda gångerna) och hälsat på i vännernas sommarstuga. Men det tar ändå på krafterna med småbarn som knappt äter, bajsar på potta, inte orkar gå själva, hatar att åka bil/kräks, inte kan somna osv. I år känner vi att allt flyter (så länge jag inte blir stressad!) och nu fixar vi nog flera utflykter två veckor i rad. Vi behöver ändå värma upp lite för fjällvandringen i Lappland i slutet av juli. Både promenadbenen, kajakpaddlarmusklerna och tältsovartåligheten alltså.

Har jag föresten berättat att vi ska bli skogsmullar? Vi är ju typiska datanördar som helst suttit inomhus, men jag har sedan många år känt en längtan till skogen och nu har övriga tre värmt upp inför den tanken. Molly går ju i scouterna sen januari och vi har vid två tillfällen den senaste månaden varit på kortare skogsutflykter med matsäck. Det räcker ju med 1-1,5 timma om jag är trött. Brukar locka med geocaching och fika. 

Skogen är verkligen mitt element. Det är bland träden och växterna jag känner mig hemma. Jag gillar inte stan och dras inte till havet. Men skogen är bra. (Det finns mycket skog i vår ände av stan.)

Kommentera

