Sista juniveckan

Antagligen vårens lugnaste vecka denna vecka. ”Bara” cellprov idag och sommarfest för F på fredag. I helgen ska F måla lägenhet och hjälpa sin bror att flytta och barnen ska ha barnvakt + gå på kalas.

Okej, det låter ju inte så lite när jag läser det så här, men mån-fre har bara två kalendernoteringar och det känns ekande tomt för mig.

Nä, vi kan inte ha det så här. Jag mår inte bra. Jag sover och vilar all ledig tid. 

Men föräldrakooperativet är i princip över och jag har bara några pappersuppgifter kvar. Sen försvinner ungefär 40 kalenderbokningar per år. Skönt!

Har känt mig chockad och vemodig de senaste dagarna sedan jag fick reda på att en släkting dött i en tragisk olycka. Jag kände honom inte så väl och vi hade inte träffats på åtta år (dock 2-3 ggr/år som barn och jag lekte med hans barn), men det känns ändå så hemskt. Samtidigt blir jag extra kramig om min egen familj och jag antar att det är det positiva i det hela. Att såna här saker påminner en om att inte ta något för givet (det gör jag iofs inte eftersom jag ofta oroar mig för att folk ska bli sjuka och/eller dö). Tänker på släktingens familj! 

Över till mer världsliga saker så försöker jag planera semestern. De sista två veckorna är vi hos pappa i Norrbotten + på fjällvandring i Lappland, men de första två veckorna är vi hemma.

Vi har planerat in några olika utflykter och det har varit ett himla pusslande för att få ihop det. Gjorde t o m en pappersmodell med små klossar som jag kunde flytta runt! Nu tror jag att jag har fått ihop schemat med alla vänners veckor i sommarstugor, när museum är öppna och när folk är lediga. Har även lyckats få 1-2 dagars vila mellan alla aktiviteter, det är ett måste för mig. 

När det gäller utmattningen så är jag fortfarande i överlevnadsläge. Det går inte att rehabiliteras i detta läge. April-maj-juni har varit kaos för mig med alla extra aktiviteter. Så är det varje år tyvärr. 

Ägnar dagarna åt ovanstående aktiviteter, sömn 10-11 timmar, vila några timmar, hygien och mat och kanske tvätt/ogräsrensning om jag får tid/ork över. Sen hämtar jag barn från halv fyra och sen lägger jag mig igen. 

9 dagar kvar med föräldrakooperativ förskola. Hoppas på ett lugnare liv snart. 

Ps. Jag har iaf lyckats njuta mer av juni är normalt. Har vilat många timmar i hängmattan även om det inte alltid varit så varmt (filt!), jag älskar alla blommor som slagit ut och nu har jordgubbarna börjat bli röda. Mums! Normalt sett försvinner juni i stress kring alla födelsedagar och avslutningsaktiviteter kring barnen. 

Kommentarer inaktiverade.

