Serier jag inte kan se

Jag gillar ju science fiction, men jag är samtidigt högkänslig och vill inte se för mycket blod, våld, naket och psykologisk terror/”disturbing”-grejer. Jag läser det hellre i bokform, för då slipper jag se det i bild. Game of Thrones går bort. Varje scen jag råkat se innehåller antingen omotiverat naket eller avrättningar känns det som… ^^

I alla fall. Igår pratade Fredrik och svägerskan E om serien Westworld och sa att jag borde se den.

F: Du skulle älska den (pga sf).

S: Men är det inte mycket naket då?

E: Ja, men det är mest att de sitter nakna sådär och det är robotar. Man ser inte så mycket.

F: Det är iofs en del blod…

S: Men det går ju inte bra!

E: …och våld… 

S: Jag ska inte se den där serien! 

S: Finns den som bok? Nähä, okej, nähä. 

S: Jag skulle vilja ha en censurerad version! Typ stora svarta rutor över det känsliga. Att det står ”BAM!” och ”POW” när de slåss… 

F: Det är iofs en del psykologiskt våld också…

…meh! Varför föreslog de serien ens? 

Ps. Nä, men ärligt! När kan jag få se en censurerad version av Game of Thrones, Kill Bill och andra ”måste ses”?

2 Responses to Serier jag inte kan se

  1. Tant Sviskon skriver:

    Hah, jag är likadan! Men när jag är sjukt nyfiken på vad som händer så brukar jag läsa på någon bra Wiki. GoT har en jättebra Wiki med detaljerade sammanfattningar av varje avsnitt till exempel. Så fattar jag vad folk pratar om men utan att utsätta mig för en timmes död och jävelskap. Som HSP och utbränd klarar jag verkligen inte av den dosen negativitet.

    Liked by 1 person

Kommentera

