Det där med att sakna barnen

Stella lekte med en kompis hemma hos oss i måndags och igår onsdag var hon hos en kompis till efter sju och eftersom det var F som nattade hann jag knappt träffa henne igår kväll. Idag gör det liksom ont i kroppen av Stellalängt. Särskilt eftersom jag vet att hon ska hem till en annan kompis idag! (Men i kväll tänker jag natta.)

Måste typ titta på bilder för att komma ihåg hur hon ser ut (är ansiktsblind men ändååå…). Lilla Stellis!

Lider med de nyseparerade föräldrarna som måste lära sig att vara ifrån sina barn. Själv tänker jag att 3-4 dagar på raken kan vara en bra lösning även i fortsättningen om vi skulle separera. En hel vecka på raken med eller utan barnen låter alldeles för jobbigt (för mig). Detta om jag och F bor inom rimligt avstånd förstås och det får vi ju göra om barnen ska kunna gå i skolan. 

(En bekants dotter flyttar mellan Göteborg och Uppsala med två veckors mellanrum och går på två olika förskolor. Pappan hämtar och lämnar varje gång. Nu ska de flytta till Uppsala så att dottern kan gå i skolan. (Föräldrarna har aldrig varit ihop.))

Vet inte om 3-4 dagar är bra för barnen iofs? Skönt att få träffa föräldrarna ofta, men kanske jobbigt att flytta runt? Det går ju att göra som vissa vi känner där föräldrarna flyttar ut varannan vecka och så bor barnen kvar. Kanske inte hållbart i längden dock.

Nä, jag hoppas att jag och F håller ihop så länge det bara går så att jag slipper fundera på det där. Som introvert gillar jag att flyta in och ut ur umgänget. Orkar inte vara tillsammans eller ensam för länge i taget. 

Saknar Stellis!

Ps. Har varit borta från mina barn som längst fyra-fem dagar (lajv resp. när jag vilade upp mig i stugan i Norrbotten nov-15) och det var en pina av längtan. 

Ps2. Ni som bara har barnen på deltid tycker säkert att jag är töntig nu och det är jag väl. Men jag tänker att man vänjer sig vid en viss tidsperiod att vara ifrån varandra och när man är på övertid så kickar längtan in extra starkt. 

Kommentera

