Sluta plåga mig på nätterna

Jag är så himla trött på alla vanskötta djur som bor hos mig på nätterna. I natt hade jag två marsvin i en pytteliten bur och de hade inte fått mat på flera veckor. Jag hoppades innerst inne att de skulle dö, för jag var uppenbarligen helt inkapabel att ta hand om dem. Funderade på att lämna dem till ett djurhem, för vem ville ha fem år gamla misskötta marsvin om jag skulle sätta ut en annons?

I förrgår drömde jag att jag pluggade men hade missat en massa kurser. Jag oroade mig för att inte få betyg eftersom jag skolkat från vissa lektioner i uppemot ett halvår. Oftast har jag en hel högskolekurs efter mig för att kunna få examen och det stressar mig så eftersom jag är utmattad även i drömmen. Oftast ligger de betungande kurserna i vägen för att kunna starta resten av mitt liv.

Dessa två drömmar har jag flera gånger i veckan. Det är så himla stressande. Jag vet ju att jag i drömmen bearbetar det som hänt under dagen och att drömmarna vill meddela mig att mitt liv är i obalans och att jag behöver förändra min vardag. Men det är inte så lätt, jag kämpar varje dag för att överleva vardagen och inte bli ännu mer sjuk. 

(Djurdrömmen handlar om dåligt samvete och att jag försöker sopa saker under mattan och hoppas att de ska självdö istället för att ta itu med dem. Skoldrömmen handlar om yttre krav på mig och att jag har svårt att ta mig ur situationen pga utmattningen.)

Kommentarer inaktiverade.

