Semesterplaner

3 juli, 2017

Fyra dagar kvar till semestern. Familjens semester alltså, för jag har ju aldrig ledigt från min sjukdom. Men det ska bli skönt att slippa hämta/lämna och vi ska göra många roliga saker. 

En extra rolig grej som jag kommit på är att vi ska åka upp till Tanum som ligger på bohuskusten. Där ska vi titta på hällristningarna (jippie!), Molly ska gå på arkeologikurs för barn (utgrävningar m.m.) och så ska vi besöka bronsåldersbyn på Vitlycke museum. Sen ska vi övernatta i stugor på en camping vid Grebbestad. Svärmor och 15-åriga svåger M ska också följa med. Kul! Eftersom det tar 1,5 h att köra så känns det skönt med övernattning eftersom tre timmar i bil på samma dag kan bli tufft för mig (+ utflykt där emellan). 

T-shirttryck som jag har gjort utifrån riktiga hällristningar

Sen ska vi även bo några dagar hos vänner i deras sommarstuga utanför Gränna i Småland (tredje gången nu) samt hänga med kompisar i deras sommarstuga i Åsa. 

I slutet av juli ska vi hälsa på pappa och A i Norrbotten samt fjällvandra tre dagar i Sareks nationalpark. Vi har bokat en natt på Saltoluoktas fjällstation och så ska vi sova en natt i tält (så får vi lite av varje). Kul!

Fokus i år ligger på naturupplevelser och det känns bra. Jag har ingen ork till att gå på stan/besöka nöjesfält/vara i stora sällskap. Nä, men naturen är läkande för mig och få vara på landsbygden i Sverige sommartid är underbart!

Har bokat in många vilodagar också, så det ska nog gå bra. Får lyssna på kroppen. 

I övrigt har Molly slagit i foten illa och haltar just nu. Så hon är hemma med mig. Vi får se hur det går nu när vi ska hämta Stella. Även om vi tar spårvagnen en hållplats så är det ju ändå en viss promenad till och från hållplatserna. (Hon vill ej vara ensam hemma pga 9 år (rädd period).)


