Långhelg på landet

Oj, har visst inte skrivit på en vecka, men skit i det. Jag skriver när jag känner ett kliande behov av att skriva och det har jag tydligen inte haft.

I torsdags åkte vi till våra vänners sommarstuga utanför Gränna/Jönköping. Tredje gången på fyra år som vi är där. Det ligger ute på landet med skogen nära och en kohage utanför altanen. Väldigt skönt att komma ut på landet även om jag tycker att vi har det bra i min stadsdel med (värre när jag var i stan jämt pga jobbet). 

Vi hade en sån där idyllisk semester med barfota bärplocksturer i skogen, bad i en sjö, kottdjurstillverkning och grill tre dagar i rad. 

En dag tog vi en tur in till Gränna för polkagrisshopping och vi besökte även ett café som låg inne i ett växthus. Åt god raw lakridsglass. 

På kvällarna var det brädspelsdags och det var jättemysigt att kura i stugan. Barnen lekte med deras dotter som är 3 år. 

Saker man behöver: melon, grillgrejer och massa chips och mörk choklad

Varvat med alla dessa aktiviteter sov jag. Oftast flera timmar per dag. 

Men om det var en förutsättning för att kunna vara med så är jag nöjd med det. Så härligt att få komma iväg och vara nånstans utanför min stadsdel. Naturen och goda vänner! ❤

Kommentarer inaktiverade.

