Måndag i Norrbotten

Jag börjar så smått återhämta mig efter fjällvandringen. Vilade de två första dagarna efteråt, men idag var jag så pigg att jag kunde gå ut och spela kubb med barnen efter frukost! Nu vilar jag dock igen. (Mer info och bilder från fjällvandringen kommer när jag har wifi.)

Kusinen har kommit! Lilla Embla föddes i morse. Men vi har inte fått se nån bild än så vi uppdaterar Instagram och lyssnar efter mms-ljud på Fs mobil varje kvart typ. ^^ Vi hade ju även en tävling där vi skulle gissa längd, vikt, födelsedatum och kön. Stella vann på datum (jag trodde att hon skulle gå över tiden två veckor, men Embla föddes två dagar före BF) och jag och Stella gissade på flicka.

Ska bli kul att få träffa henne. Vi åker ju inte hem förrän om fyra dagar, men de lär ändå ha fullt upp med besök och att komma i ordning så det gör inget. (Vi hade besök av typ tio-femton personer på BB när barnen föddes…pust.)

När jag ser såna här bilder längtar jag hem till gerbilerna. Men jag vet att de har det bra på sitt pensionat hemma hos mitt syskon.


Idag är det kajakpaddlingsdags. Pappa och F har monterat ihop två ihopfällbara på två dagar.

Vi har fantastiskt väder här utanför Luleå. 23-25 grader och sol.

Det är fint här i Norrbotten men jag längtar ändå hem till grönskan i södra Sverige. Det är kargt här uppe och det finns inte mycket blommor. Jag går helst inte i skogen pga myggen. I Göteborg där jag bor finns inga mygg. Men det är skönt med tystnaden och lugnet här och luftfuktigheten är låg så man blir inte sådär klibbig och svettig.

Stella har helt anammat den norrbottniska looken. ^^

Kommentera

