Fyra första gången

Idag reste vi hem från Norrbotten. Det blev fyra stycken första gången.

1. När jag skulle gå genom säkerhetskontrollen reagerade de på en tub som var för stor. Hade missat att jag hade kvar aloe verasalvan i väskan. (Gråååt! Men myggsäsongen är ju över nu ändå pga Göteborg.) Första gången jag behövt slänga något i säkerhetskontrollen.

2. Vi hade bara en halvtimmes bytestid i Stockholm (15 min före boarding) så vi hann inte äta lunch på Max som vi alltid gör när vi åker till/från Norrbotten. Istället åt vi mackor vid gaten. (Våra veggohamburgare tar alltid extra lång tid att göra dessutom.)

3. Jag har flugit till resmål ett trettiotal gånger, men idag var första gången som en av våra väskor inte kom rullande på bandet. Vi började genast räkna på vad det kunde vara i den väskan. Hoppas inte necessären! Vi anmälde den försvunnen och tog med de andra två väskorna och åkte hem. Alla skorna, smutstvätten och necessären var med! Däremot inte Mollys rena tvätt, flytvästen, en sovsäck och hennes böcker och prylar. Men vi klarar oss! ^^ Fick ett sms på kvällen om att den kommit fram till Landvetter. Den hade nog fastnat i Stockholm pga den korta bytestiden. Tur att ingen resenär råkat rulla iväg med den.

4. Sist men inte minst så ville vår äldsta dotter som fyller 10 år i höst inte leka på lekplatsen i salen med väskbanden på Landvetter. Whut! Är hon så stor nu? I januari ville hon, i augusti blev hon för stor. Vi pratar en del om att hon är som en liten tonåring nu. Leker mindre, tittar mest på tweenieserier, har alltid en skärm i näven och är mer slö och disträ. Snart kommer hon lufsa omkring med böjd rygg (vad är det med alla böjda tonårsryggar? Jag var också jätteböjd!), mumla/grymta och göra mackor som hon äter framför datorn på rummet.

Kommentarer inaktiverade.

