Är det inte det ena så är det det andra

7 september, 2017

Har sedan ett år tillbaka fått bukt med min hemska mensvärk som jag var tvungen att maxdosera ipren och paracetamol dygnet runt i fyra dagar för att klara mig ifrån. Nu räcker det med en Orudis per dygn och 3×2 paracetamol 665mg (receptbelagda) (fortfarande dygnet runt dock). Himmelriket!

Men tror ni inte att Orudisen skär sig med min andra medicin (enligt apotekare) så att jag istället får dras med en lättare magkatarr varje månad!? Tappar aptiten, knaprar syradämpande, äter läkerol mot illamående och har sura uppstötningar och halsbränna. Yay!

YOU JUST CAN’T WIN!

Ps. Men hellre magkatarr än mensvärk alla dagar.

Ps2. Är det bara jag som googlar ”tecken på tidigt klimakterium” och ”operera bort livmodern” varje månad? Jag är liksom klar med mina barn och vill bli av med skiten!!! 10-15 år kvar bara… (se gifen igen)

