Roliga utflykter

Eftersom svägerskan ska föda sitt andra barn inom några veckor så passade vi på att boka in en sista minutengrej före bebbe.

Fredrik hade fått escape game i present av svägerskan och vi skulle gått i höstas men folk blev sjuka.

Så vi fyra plus en till brorsa och Molly körde ett roligt escaperum som låg under Nya Ullevi. Fanns en lokal typ under läktarna. 😄

Det var ett lite läskigt rum där vi skulle gå in med pappåsar på huvudet och så blev vi fastlåsta i handklovar (men vi kunde så klart bara lossa dem och gå ut om vi ville). Avslöjar inget mer.

Men vi klarade rummet på 46 min så det kändes kul.

Efteråt hämtade vi Stella och åt middag på Pinchos. Vi har inte varit där på två år och äter nästan aldrig på nåt annat än typ takeaway, så det var kul. Älskar tapas och violdrinken var så god.

På söndagen blev det runt 23 grader ute och sol. Riktig sommarvärme! Jag grävde tre gropar till buskar som jag fick ta över från svägerskans trädgård. Jag grävde även bort grässvål och ogräs från det som inte blev ängen förra året. Jag sådde ju en ängsblandning i sandblandad jord, men fröerna grodde inte. I år kör jag noggrannare bevattning samt fiberduk.

Idag tisdag åkte jag och barnen in till stan efter jobbet. Först köpte vi tyg i en tygaffär. Kjoltyg till Molly, trikå till kläder till mig och teddytyg till Stellas nya hobby som är att sy gosedjur på maskin.

Senast jag var här var när Molly var bebis och hade illgröna hörselkåpor. 😁 16 år sen alltså. Var här några gånger i tonåren också samt tidiga 20-åren.

Nu sitter jag här vid vägkanten på Vasagatan och väntar på Chalmerscortègen. Det är en rolig studentkarnival eller vad man ska säga. Chalmeristerna har byggt humoristiska vagnar på 45 lastbilar och kör parad i Göteborg varje valborg.

Men det är ju inte kul med småbarn (all denna väntan om man vill kunna se nåt).

Numera har folk ju dock smartphones och då går ju tiden fortare. 😁

2 Responses to Roliga utflykter

  1. Sofia skriver:

    Om Stella vill ha roliga och bra mönster till gosedjur rekommenderar jag verkligen https://cholyknight.com . Dels har hon en massa fina mönster man kan köpa men hon har också ett helt gäng gratismönster och alla har jättebra och tydliga beskrivningar.

    Gilla

Lämna en kommentar