Igår gick jag på en konferens för testare, TestCoast (med tema från Westcoast/Västkusten och lokala öarna). Det var konferens nummer två och den föregående besökte jag i höstas. Denna gång var jag inte lika nervös eftersom jag kände till lokalerna, upplägget och hur man skulle bete sig. 😊

Men jag kände mig ju väldigt sådär konferensig och professionell med nyckelband, pappmugg, anteckningsblock, klistermärke och Gille-kakor i magen. 😁 Mitt mål var inte att nätverka (introvert autist ni vet), men tjejen bredvid mig presenterade sig och så pratade vi lite om konferensen i pausen. I övrigt gjorde jag väl mitt bästa för att SLIPPA nätverka. 😅 Typ gick en promenad runt huset, stod upptagen med min mobil, satte mig inte vid något bord osv. Men nätverkandet är ju inget mål för mig, det är mest dränerande. Så jag vägrar se mig som dålig pga det. Jag accepterar den sidan hos mig själv. Jag vill INTE jobba med människor.

Sen var föreläsarna delvis ganska tekniska av sig, men jag skrev ner svåra begrepp och så fick Fredrik förklara för mig när vi kom hem. 😄 (han är ju civilingenjör inom IT och jobbar som teknisk chef och delägare i ett IT-företag). Så fick jag även fört med mig det senaste hem om testning och AI/machine learning osv.

Idag är jag helt slut, för det var intensivt med fem föreläsningar på samma eftermiddag (totalt fem timmar). Fick ju lite träsmak i baken och det var skönt när jag äntligen fick cykla hem.

Men det är kul att komma iväg på grejer och se nåt annat. Lära sig lite och träffa andra i liknande situation (även om jag bara pratade med en person).

Lämna en kommentar