My little pony

11 augusti, 2008

Jag älskade My Little Pony när jag var liten. Jag hade nog 10 hästar tror jag, samt stallet och babysängen. Min kompis hade slottet. Barbie var aldrig så stort för mig utan det skulle vara ”ponnysar”! Nu när man har en liten unge så kommer man ju tillbaka till det där. 25 år har gått sedan de lanserades men än har inte My Little Pony gått ur tiden. Jag köpte i våras en cool plastmugg samt en matlåda (sandwich box) med den nya MLP-stilen (jag har även en matlåda med Turtles för jämställdhetens skull (nåja) samt för att jag även älskade Turtles!). 

För er som vill ha lite nostalgi så kommer här några klipp från YouTube med introsångerna till de två serierna som gjorts:

http://www.youtube.com/watch?v=XxlaiZejW3U (originalserien från 80-talet, den jag kollade på)

http://www.youtube.com/watch?v=C8HStgXn5eA (den nyare serien från 90-talet)

Stallet som jag hade

Molly älskar redan introsångerna och de går på repeat här hemma. Faster E har lovat Molly att få låna hennes gamla videofilmer med MLP sen när hon blir större. Själv hade jag ingen egen videofilm men vi tittade ofta på kompisens film som handlade om en elak varelse som stal ponnyernas skuggor.

Min favoritponny var en lila ponny med vit man och en blå strimma i. Hon hade glittrande stjärnor på kroppen och ett enhörningshorn. Hon kunde trolla.