TENE-TENE-RI-I-I-FFA!!

4 oktober, 2014

Jaaa! En dröm blir sann! I år reser vi bort under årets värsta tid, slutet av januari.

Jag har kollat bakåt i min blogg tidigare och hittat att det är runt den 20-30e januari som jag verkligen tappar sugen och när alla andra börjar prata om trötthet, mörker, d-vitamin osv. Julen är över sedan några veckor och våren känns ändå långt borta.

Så nästa år blir det Teneriffa i slutet av januari!! Jag är så himla glad! (Har sparat pengar varje månad, men ändå inte vågat boka pga utmattningssyndromet. Men nu känner jag mig äntligen på bättringsvägen nästan ett år sedan jag blev dålig och efter 5 månader med 36% i arbetstid.)

Jaja, det blir finfint det här tror jag. Nästa år får vi köra Lanzarote och sen La Gomera, Fuerteventura osv. Finns många öar där ute… Och jag vill tillbaka till Gran Canaria när barnen är större, det fanns utflykter jag ville göra i våras (delfin/valsafari, glasbottenbåt, vattenland m.m.) som inte passade så bra med en knapp 2,5-åring.Men i januari är hon 3 år och 3 månader, så det blir nog lite roligare.

Det blir ju bara bättre och bättre nu och om några år kommer vi kunna göra ”vanliga resor” igen och då blir det nog pyramiderna i Egypten, Island, Kina igen, USA (Los Angeles, Florida) osv. Ännu längre fram vill jag vandra Inkaleden i Peru, besöka Ankor Wat i Kambodja, åka till Australien, Brasilien och Kenya m.m. Men tills dess att båda barnen är över 7-10 år så blir det nog enklast med resortresor. 🙂 (och vi vill ju åka vintertid och då verkar det vara Kanarieöarna eller Egypten som gäller om en inte vill flyga långt).

Jippie!

Inte ofta en räknar ner till januari…hm… ^^

PS. Vi reste ju inte särskilt mycket när vi sparade som intensivast till att köpa hus, men nu när vi har vårt hus och båda jobbar (ej föräldralediga) så har vi börjat lägga undan lite varje månad så att vi kan åka på en resa per år. Så värt!