Nya uppgifter och fruktfat

16 januari, 2013

Nu har jag börjat komma igång med mitt nya ansvarsområde på jobbet. Kunden ska presentera åtta nya förbättrade årsmodeller av sina bilar på en stor bilmässa i Geneve i mars och några veckor efter det ska allt material kring bilmodellerna bytas ut på både hemsidan och mobilsajten (på alla ca 60-70 sidorna världen över) och då ska jag rodda i detta tillsammans med min produktionsledare. Har varit med om detta två gånger förut, men nu är det rekordmånga modeller samtidigt och i år ska jag få ta mer eget ansvar och inte bara ”fungera som stöd” åt produktionsledaren (dvs. hon säger åt mig vad jag ska göra).

Min nya roll har redan gett mig många fler möten att vara med på och det är ju kul. Har fått träffa lite kunder och samarbetspartners och det har jag knappt fått göra innan heller. Sen är det ju lite mer nervöst också, mycket att hålla reda på. Jag antecknar som en tok på alla möten, för jag kan verkligen inte komma ihåg saker jag bara hör eller läser. Men när jag aktivt antecknar så kommer jag ihåg det bättre och sen kan jag ju gå tillbaka i anteckningsblocket och läsa.

Dessutom har jag satt upp en lathund och ett schema på väggen bredvid datorn, så nu ska jag nog få lite koll.

Men det känns väldigt roligt.

Har ju sedan 15-årsåldern drömt om att få jobba administrativt med kontorsgrejer, vara lite kreativ, göra scheman/listor/manualer, organisera och greja. Ville länge bli administratör, men det yrket finns ju knappt kvar med tanke på hur få jobb det finns.

Sen finns ju en annan fördel med möten också, nämligen det stora fruktfatet. Det är alltid roligare att sitta på möte när jag samtidigt kan äta vindruvor, sharonfrukt, clementiner, hallon, physalis osv. En av våra kunder gillar physalis väldigt mycket föresten. Han brukar äta typ en halv ask på onsdagsmötena. ^^

Jo, och imorgon ska jag hålla utbildning i intranätet och wiki-systemet igen för halva min avdelning. På engelska. Japp, både prata inför folk OCH på engelska. Men jag har ju redan hållit den en gång så jag börjar ju bli vaaaan nu. *slätar till håret lite* (min man brukar för övrigt föreläsa för 60-100 personer eller fler och då är det väldigt ofta på engelska…huuuu).