Framgång

21 januari, 2009

Idag är jag väldigt glad. Jag har varit på lunchmöte/intervju på ett företag som sysslar med e-learning och jag tycker att det gick jättebra. Det verkar vara en jättebra arbetsplats med roliga arbetsuppgifter. Jag tror verkligen att detta är något för mig. Arbetsuppgifterna handlar om formgivning/grafisk design (och inte manusförfattande som vi först var inne på, men design är ju t o m ännu roligare!). Nu ska de bara skramla fram en plats åt mig (de sa nåt i stil med: ”vi kommer behöva anställa inom ett halvår, men när kan vi tyvärr inte säga än. Men vi ville ändå träffa dig nu eftersom vi tycker att du är intressant och har ett bra cv.”). Hoppas verkligen att jag får börja där, det hade varit grymt roligt.

Kontoret var något utöver det vanliga. Centalt beläget, alldeles nyinrett nu i somras, placerat på femte våningen med utsikt över halva stan. Glasdörrar, vackra golv, ett coolt lunchrum med barhäng… Ett pingisbord hade de också sa de. 🙂 (ja, på Fs jobb så har de ju två Fatboys samt en spelstation där F och R brukar spela GuitarHero).

Nu får ni hålla alla tummar ni har för mig att de behöver någon snart och att de behöver just mig. 🙂 (men jag är enda kandidaten just nu eftersom jag blivit tipsad) 

Vad bra det känns nu! 😀