Just nu

Mina naglar är precis lite för långa och jag stör mig så mycket på det. Hatar när nageln och inte fingret slår i saker. Måste klippa dem sen (när naglarna syns ovanför fingertopparna om jag håller handflatan mot mig, då är de för långa för mig).

Käkar lite valnötter för att kroppen ska ta upp mer av nyttigheterna i frukten på eftermiddagens fruktstund. Många av vitaminerna är ju fettlösliga och då passar det bra med nyttiga (och feta) valnötter som dessutom innehåller Omega3.

Idag har jag bland annat ägnat mig åt att lägga in adresser i vårt task management system för support och titta på Konstkuppen (svt) samtidigt (litet fönster på skärmen, funkar bra att lyssna/titta när jag gör ”dödgöra” och inte behöver använda hjärnan). Intressant avsnitt om hur konstnären till den berömda Ecce Homo-utställningen på en vecka skapar ett nytt konstverk, en altartavla med HBTQ-tema till en kyrka där ett homosexuellt par ska gifta sig.

Är fortfarande lite småsjuk, men mår mycket bättre idag. Har inte ont i magen idag i alla fall. Sov lite på lunchen förut och fick faktiskt sova bra i natt. Ammade bara två gånger. Skönt. Sov/vilade även 40 minuter igår kväll när det var min egentid. Välbehövligt. Har en ganska stor sömnskuld att ta igen.

Inget fredagsgodis idag på kontoret, men nästa vecka blir det nog. Två timmar kvar, sen får jag gå hem. Behöver verkligen vila nu efter den här första långa veckan på jobbet. (men hur mycket vila det blir, det får vi se).

Imorgon ska Molly på kalas på Bushuset och den här gången tänkte jag åka dit med henne istället för Fredrik. Av olika anledningar har jag inte gjort det tidigare. Hoppas på en nöjd unge efteråt så att vi kan få lite lugn och ro på eftermiddagen.

Kommentarer är stängda.