Åka ut i skogen?

29 april, 2018

Tror att jag hittat en tillfällig lösning på mitt behov av att fly ut i ensamhet i skogen vissa kvällar.

Airbnb.

Jag har blivit tipsad om detta förr, men tänkt att det främst gäller lägenheter i stan för 700kr+ per natt och då känns det som en jobbig press.

Men nu har jag hittat två stugor i skogen som kostar runt 250-350kr per natt och det känns ju rimligt om man tänker att en hyresrätt skulle kunna hamna på 5000kr/mån. Kan ju boka och åka ganska ofta för den pengen! ^^

Nu gäller det bara att våga ta steget och bara göra det, trots att det är alldeles nytt för mig (och nya saker som jag inte har en bild av är ångestframkallande). Men jag har ju hyrt stuga förr och tanken är ju att det ska bli maximal avslappning med skogspromenader, lugn och ro, enkelt leverne och måla tavlor.

Funderade t o m på att ta en tripp till pappas och As stuga i Luleå några dagar, men kan inte riktigt försvara flygutsläppet när det går att hitta stugor här. (Att göra det för att träffa pappa är dock en annan sak, vi åker dit en gång per år och så kommer de hit 1-2 ggr per år och det känns rimligt.)

Så hoppas att detta kan bli min chans att få tid/ro till avslappning.

Ps. Är sjukt utmattad denna vecka och kommer att ta det väldigt lugnt denna långhelg som skolan tvingade på oss. (Hatar när det blir en sån där oplanerad klämdag bara för att 1 maj eller 6e juni råkar vara på en tisdag.) (Sorry, misunnar alltså inte er andra detta, men för min del är det stressigare när familjen är hemma. Två helgdagar är lagom bortsett från semestern när vi kan resa bort och belastningen minskar.)

Ps2. Självklart behöver jag ingen stuga för att kunna vara i skogen, men utan viloplats (säng) måste jag åka hem igen efter en timme. Om jag bor i skogen kan jag varva vila med skogspromenader.


Tokig i akvarellrinnet

29 april, 2018

Har jag sagt att jag älskar när det rinner?

Jag målar nästan bara vått-i-vått nu med akvarellfärgerna. (Man blöter ner akvarellpappret och låter färgerna flyta ut.) Det blir så fantastiskt!

Det ska vara så att det blir stora pölar på och under stativet. Då rinner det bra!

Om inte plastduken under är blöt så har man gjort fel… Typ så. ;-P